STNL ondersteunt oproep ondernemersorganisaties en roept op tot actie

Schermafbeelding 2022 07 01 om 06.30.04

Stichting Trouwbranche Nederland | STNL ondersteunt oproep ondernemersorganisaties

Ondernemersorganisaties roepen iedereen op zich weer aan de basisregels te houden om het oplopende aantal coronabesmettingen te beperken. ‘Thuiswerken bij klachten en goed ventileren. Het is allemaal weer belangrijk nu het aantal coronabesmettingen in Nederland oploopt en de vakantieperiode zelfs nog moet beginnen’, stellen VNO-NCW en MKB-Nederland. STNL onderschrijft deze oproep!

Het bedrijfsleven, dat al met personeelstekorten kampt, maakt zich grote zorgen over uitval van personeel nu het aantal coronabesmettingen weer rap toeneemt. Om een lockdown in het najaar te voorkomen, roepen ze hun achterban daarom op om nú al de basisregels in acht te nemen. Een lockdown zal zeker voor de trouwbranche zeer nadelige gevolgen hebben, zeker nu het kabinet duidelijk heeft aangegeven dat er geen compenserende maatregelen komen bij kortdurende ingrepen in de bedrijfsvoering.

Deze week verscheen er een brief vanuit het Kabinet. Als reactie hierop schreven VNO NCW en MKB Nederland een brief aan kabinet Rutte.

Het bedrijfsleven roept het kabinet in deze brief op om glashelder te maken welke scenario's er bij een nieuwe coronagolf zijn en welke criteria daarvoor gelden. Lees de brief hier.

Het bestuur van Stichting Trouwbranche Nederland onderschrijft deze brief volledig en heeft een Nieuwsbrief naar alle aangeslotenen uit laten gaan. Een afschrift van deze brief zenden wij uiteraard aan alle betrokken bewindslieden binnen Kabinet Rutte.

Reageren? Graag! Wij zien jullie reactie graag via info@stnl.nl of via een PB op sociale media.

Brieven vanuit STNL;

STNL-2022-06-30-brief-aan-minister-EZK